Sales Legends Recruitment
Customer service medewerker
Een medewerker customer service is verantwoordelijk om de problemen en klachten van zakelijke en/of particuliere klanten telefonisch op te lossen.
Andere functiebenamingen
➔ Medewerker klantenserviceDoorgroeimogelijkheden Cuatomer service medewerker
➔ Sales support medewerker ➔ Verkoopmedewerker binnendienst ➔ Junior accountmanagerTaken en verantwoordelijkheden van een Customer service medewerker
De belangrijkst taken van een customer service medewerker zijn: je luistert en beantwoord naar klantenvragen, je zoekt klantproblemen uit, je behandelt en lost klachten op en verwerkt de klantinfo in het systeem.
Salaris van een Customer service medewerker
Het salaris van een account manager ligt tussen € 1.700,- en € 2.800,- per maand. Dit is gebaseerd op een fulltime dienstverband. Het gemiddelde van een customer service medewerker ligt op € 2.400,-.
Baankans van een Customer service medewerker
Op de carrièreladder voor verkoopondersteunende functies is customer service een instapfunctie na je opleiding. De vraag naar customer service medewerkers is hoog. Over alle linies in het bedrijf is de customer service een belangrijke schakel in het tevreden houden van hun klanten. Soms wordt beroep onder gewaardeerd.
Competenties customer service medewerker
De belangrijkste eigenschappen voor een customer service medewerken: ➔ Luisteren ➔ Klantgericht ➔ Problemen analyseren ➔ Betrouwbaar ➔ Eerlijk ➔ Dienstverlenend ➔ Grenzen stellen ➔ Samenwerken ➔ Vastleggen ➔ Begripvol ➔ StressbestendigMotivatie voor accountmanager
Sales Topper
Verkopen is geen moeilijk vak, als je weet hoe het moet. Het probleem is alleen dat er veel verschillende meningen zijn. Er zijn veel uiteenlopende methodieken, waardoor je als startende accountmanager vaak niet weet maar je moet beginnen.

Meer leren over sales?
Luister naar onze podcast
Alle achtergrond informatie van sales en salesmanagement uit de dagelijkse praktijk.
